20090717

Billie Jean

BILLIE JEAN 比利‧珍

She Was More Like A Beauty Queen From A Movie Scene
她猶如美麗的選美皇后,從電影中走出來
I Said Don’t Mind, But What Do You Mean I Am The One
我說先別在意;可是你說「我是唯一」是麼意思?
Who Will Dance On The Floor In The Round
會踩著舞步、不斷旋轉
She Said I Am The One Who Will Dance On The Floor In The Round
她說「我是唯一」會踩著舞步、不斷旋轉的人
She Told Me Her Name Was Billie Jean, As She Caused A Scene
她說她的名字叫比利‧珍,因為她總是眾所矚目
Then Every Head Turned With Eyes That Dreamed Of Being The One
每個人的眼睛都注視著她,夢想成為她的唯一
Who Will Dance On The Floor In The Round
一起踩著舞步、不斷旋轉的人
People Always Told Me Be Careful Of What You Do
人們一再告誡我,要清楚自己在做什麼
And Don’t Go Around Breaking Young Girls' Hearts
不要隨隨便便,就傷透少女的心
And Mother Always Told Me Be Careful Of Who You Love
連母親也告誡我,小心我愛上的人
And Be Careful Of What You Do, Cause The Lie Becomes The Truth
要清楚自己在做什麼,因為謊言會變真理
Billie Jean Is Not My Lover
比利‧珍不是我的愛人
She’s Just A Girl Who Claims That I Am The One
她只是個女孩,宣稱我是她的唯一
But The Kid Is Not My Son
不過那個小孩真的不是我的小孩
She Says I Am The One, But The Kid Is Not My Son
她說我是唯一,可是真的這不是我孩子
For Forty Days And Forty Nights,The Law Was On Her Side
40個日與夜,法律站在她那一邊
But Who Can Stand When She’s In Demand, Her Schemes And Plans
但誰能忍受她的頤指氣使、陰謀詭計?
'Cause We Danced On The Floor In The Round
我們踩著舞步、不斷旋轉
So Take My Strong Advice, Just Remember To Always Think Twice
所以聽我的強烈建議,記得凡事三思
She Told My Baby We Danced till Three And She Looked At Me
她告訴我的小孩,我們共舞到三點,然後她看著我
Then Showed A Photo My Baby Cried His Eyes Were Like Mine
拿出一張在哭的小孩照片,說小孩哭腫的雙眼像我
Can We Dance On The Floor In The Round, Baby
我們能再踩著舞步、不斷旋轉嗎?寶貝
People Always Told Me Be Careful Of What You Do
人們一再告誡我,要清楚自己在做什麼
And Don’t Go Around Breaking Young Girls' Hearts
不要隨隨便便傷女孩子的心
But you came and stood right by me Just a smell of sweet perfume
但是你走過來、站在我旁邊,一股甜甜的香水味
This happened much too soon She called me to her room
一切都發生地太快了,她要我進她的房間…
Billie Jean Is Not My Lover
比利‧珍不是我的愛人
She’s Just A Girl Who Claims That I Am The One
她只是個女孩,宣稱我是她的唯一
But The Kid Is Not My Son
不過那個小孩真的不是我的小孩
No, no, no, no, no
真的不是、不、不、不是

沒有留言: