20090720

Michael Jackson: Will You Be There?

Rest In Peace.

這首歌,我想是 Michael 寫給上帝和每一個關懷他的人的。現在他已經不在我們身邊了,重新聽這首歌時,只是更明顯地感到他一定是一個人面對著我們無法想像的龐大壓力與痛苦,才會寫出這首歌吧。當現在已經去了另一個更單純更美好的世界的 Michael 透過這首歌輕問:「你是否會陪在我身邊?」從小身為他的忠實歌迷的我也只能默默垂淚,因為我並沒有辦法陪在他身邊支持他,也沒有能力為他做任何事情。我只能告訴自己,至少過去的是是非非都已經不能再侵犯他了。現在 M.J. 已經在他的上帝懷抱中安息了吧。希望他的上帝會永遠陪在他身邊。


親愛的麥可傑克森, 或許你的晚年無法像小飛俠的夢奇地一般天真歡樂,但請不要忘記這個把你壓得喘不過氣來的世界角落裡,還有著無數像我一樣無論如何都相信你的純真、永遠默默支持你、永遠將你珍藏在心裡的歌迷。

Michael Jackson - Will You Be There?

麥可傑克森──你是否會陪在我身邊?

Hold me
擁抱我
Like the river Jordan
宛如蜿蜒的約旦河
And I will then say to thee
然後我會告訴你
You are my friend
你是我的摯友
Carry me
扶持我
Like you are my brother
宛如你是我的兄長
Love me like a mother
愛憐我,宛如你是我的慈母
Will you be there?
你是否會陪在我身邊?
Weary
疲累時
Tell me will you hold me
告訴我你是否會支持住我
When wrong, will you skold me
犯錯時,你是否會訓斥我
When lost will you find me?
迷失時,你是否會找到我?
But they told me
但人們告訴我
A man should be faithful
做人就要懷抱信仰
And walk when not able
要明知不可為而為之
And fight till the end
還要戰到至死方休
But I'm only human
但我不過是個藩夫俗子而以
Everyone's taking control of me
每個人都在控制著我
Seems that the world's got a role for me
彷彿這個世界已經定了角色給我
I'm so confused, will you show to me
我好困惑,你能否讓我知曉
You'll be There for me
你會陪在我身邊
And care enough to bear me?
並在乎我到足以承受我?
(Hold me)
擁抱我
(Lay your head lowly)
低垂下你的頭
(Softly then boldly)
輕柔而大膽地
(Carry me there)
扶持我到你身邊
(Lead me)
領導我
(Love me and feed me)
愛我並撫育我
(Kiss me And free me)
吻我並釋放我
(I will feel blessed)
我會感受到祝福
(Carry)
扶持我
(Carry me boldly)
大膽地扶持我
(Lift me up slowly)
緩緩地昇華我
(Carry me there)
扶持我到你身邊
(Save me)
拯救我
(Heal me and bathe me)
治癒我並滌淨我
(Softly you say to me)
輕輕地對我說
(I will be there)
我會陪在你身邊
(Lift me)
昇華我
(Lift me up slowly)
輕柔地昇華我
(Carry me boldly)
大膽地扶持我
(Show me you care)
讓我知道你在乎
(Hold me)
擁抱我
(Lay your head lowly)
低垂下你的頭
(Softly then boldly)
輕柔而大膽地
(Carry me there)
扶持我到你身邊
(Need me)
需要我
(Love me and feed me)
愛我並撫育我
(Kiss me and free me)
吻我並釋放我
(I will feel blessed)
我會感受到祝福

[Spoken]
口白
In our darkest hour
在我們最黑暗的時刻
In my deepest despair
在我最深沉的絕望中
Will you still care?
你還會在乎嗎?
Will you be there?
你會陪在我身邊嗎?
In my trials
你會在我的試煉中
And my tripulations
在我的苦難中
Through our doubts
在我的疑惑中
And frustrations
在我的挫敗中
In my violence
在我的狂暴中
In my turbulence
在我的紊亂中
Through my fear
在我的恐懼中
And my confessions
在我的懺悔中
In my anguish
在我的疾苦中
and my pain
在我的傷痛中
Through my joy
在我的歡悅中
And my sorrow
在我的悲傷中
In the promise of another tomorrow
並在對於另一個明天的承諾中陪在我身邊嗎?
I'll never let you part
我永遠不會和你分離
For you're always in my heart.
因為你永遠都常駐我心中

沒有留言: